måndag 1 november 2010

Teckenspråk ?

Jag älskar min lilla bebis på bilen..,
Men i helgen fick jag reda på en tråkig sak om honom...
Han är 2 år och 10 månader, alltså snart 3 år.
Lillen kan säga ca 4 ord, det är inte så normalt i 3 års åldern att bara kunna säga 4 ord.
Men nu senast när dom var hos logopeden så gjorde dom massa tester.
Signalen som går mellan hjärnan och talet har inte Ludvig, så han kommer aldrig kunna prata tror dom.
Vilket innebär att jag, hela hans familj, skola, släkt och vänner måste lära sig teckenspråk för att kunna kommunicera. Han förstår ALLT vad vi säger, men han får inte fram det han vill säga.
Jag var verkligen nära på att börja gråta när jag hade tänkt ett tag och verkligen förstått att han kanske ALDRIG i hela sitt liv kommer kunna säga en mening..
Han kan säga mamma, pappa , ja och nej. Men mer än så är det tyvärr inte.
Så nu ska jag börja lära mig teckenspråk så jag och min stjärna kan prata med varandra !

Han är min favorit

1 kommentar:

  1. Var inte orolig. min kusin var likadan när han gick mot 3 årsåldern. Nu är han 8 och är hur pratglad som helst. Dock kan det ibland vara svårt för honom att förklara vissa saker. Men smartare 8-åring har jag aldrig träffat :) ta det lugnt allting kommer förhoppningsvis ordna sig :)

    SvaraRadera