torsdag 18 november 2010

operation, tjoohej !

det är nu ett år sedan och en vecka sen jag opererade blindtarmen.
Kommer ihåg dagen så sjukt väl ;o
Hade ont i magen i skolan hela dagen och så när jag kom hem skulle jag gå och lägga mig och sova, men jag fick inte av mig byxorna för att det gjorde så sjukt ont, så jag fick sova med kläderna på !
När mamma kom hem så ringde vi akuten och dom sa att vi skulle komma in.
Vid kl 12 så fick jag ett rum, dropp (hade inte ätit på hela dagen) och mamma åkte hem.
Dagen efter så skulle jag opereras på morgonen, mamma skulle jobba så hon kom upp till mig ibland. Men operationen blev framflyttad tills fredagsnatten (det var en torsdag vi åkte in)
Så natten till lördag opererades jag. Pappa och Simon var och hälsade på innan jag opererades.
När jag skulle åka iväg till operationssalen så grät jag något sjukt mycket. Aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv !
Så jag grät när jag sövdes, och grät när jag vaknade.
Hade äckligt ont när jag vaknade, kunde inte gå normalt på en vecka och fick inte spela innebandy på 4-6 veckor. Tråkiga veckor dedär.. men glad att det är över.

Värsta nätterna jag varit med om.
Men mina fina tjejer Susanna, Milli och Lionelle kom och hälsade på (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar