lördag 14 november 2009

Fredagen den 13:de.

I torsdags började jag känna mig konstig och fick ont i nedre delen av magen på högre sida.
Vid 12 tiden ringde jag till mamma och hon tyckte vi skulle avvakta tills kvällen, så vi gjorde det.
Hade tänkt lägga mig o vila när jag kom hem från skolan vilket inte gick så bra. Kunde varken böja mig ner eller få av mig kläderna. Så mamma ringde och vi fick åka in till akuten.

När vi kom in tryckte de på min mage och det gjorde hemsk ont ! Tog blodprock, fick dropp, gå till gyn och sedan vänta ett tag.
Anton ringde och frågade hur det var :) vilket var väldigt gulligt av honom. Tack (:

Runt kl 12 fick jag besked om att jag skulle bli över natten där. Fick ligga på kirurgen. Mamma åkte hem över natten. Sköterskor kom in varje timme för att kolla blodtryck och lite annat. Fick ligga med dropp och hade inte ätit sen frukost/lunch.

Mamma kom in på fredags morgonen med kläder och lite annat. Mitt på dagen åkte vi upp och kolla ultraljud för att se om det verkligen var blindtarmen, och de hittade klarheter på att det var det. Jag fick en spruta som gjorde att all smärta försvann och jag kände mig hur onykter som helst.
Milli och Susanna kom runt kl 2 för att säga hej, och det var bra :)
En läkare kom in och kollade på mig och sa att operationen blir runt kl 6 !
För att jag skulle få röra på mig lite tog mamma och jag en sväng till cafeterian. Pappa och Simon kom in runt kl 5. När vi kom upp på rummet igen kom narkosläkaren och sa att operationen måste bli framflyttad krig kl 21.
Jag fick en till spruta och somnade gott fram tills doktorn kom och hämta mig.
Grät skapligt när de skulle söva mig, men det gick bra.
Operationen började 22.15 och var klar 23.15.
Mamma åkte hem den natten också.
Fick ligga på IVA den natten där jag skulle vakna upp. Och det var nog det värsta jag varit med om, så ont som jag hade på natten när jag vaknade var sjukt ! Men blindtarmen var borta och det skulle bli bra.

Fick ta mig ner till kirurgen runt halv 7 på morgonen idag. Mamma och pappa kom in till mig runt klockan 8. Susanna och Lionelle kom till mig runt 11 tiden :)
Ytterligare fler sprutor och mer tabletter fick jag. Tog bort kanylerna och de andra nålarna.
När allt var bra fick jag åka hem när jag ville. Så jag åkte hem vid halv 1 och kollade på Simons match.

Smärtan jag har nu är hemsk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar